میراث مکتوب این هشدار را به ما میدهد که از میراث طبیعی به درستی صیانت و نگهداری نکردیم

اختصاصی _ گیل نامه / دکتر مصطفی سالاری با بیان اینکه شناخت اسناد ملی،شناخت هویت است،گفت:شناخت و گردآوری اسناد ملی کار ارزشمندی است تا از گذشته خود خبرداشته باشیم و چشم اندازی به آینده نیز وجود داشته باشد.

استاندار گیلان با ذکر اینکه گیلان سوابق درخشانی در حوزه های مختلف دارد،افزود:سوابق و تمدن های درخشان گیلان در  اسنادملی قابل جستجو است.

وی با اشاره براینکه اگر اسناد را درست بشناسیم میتوانیم شناسای هویت خود باشیم،تاکید کرد:میراث مکتوب این هشدار را به ما میدهد که از میراث طبیعی به درستی صیانت و نگهداری نکردیم.

دکتر سالاری در خاتمه عرایض خود از فرهنگ دوستان و نیکوکاران درخواست کرد که اسناد کهن و قدیمی خود را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی تحویل دهند تابا نگهداری از آنان بهره بهتری بگیریم.

همزمان با نوزدهم اردیبهشت روز ملی اسناد ملی و میراث مکتوب،همایش تجلیل از حامیان میراث مکتوب استان گیلان با خضور استاندار گیلان و آیت ا… رودباری در محل سالن اجتماعات نمایشگاه دائمی اسناد ملی استان گیلان برگزار شد.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان ضمن تبریک ماه میهمانی خدا با بیان اینکه نوزدهم اردیبهشت توسط شورای فرهنگ عمومی به نام روز اسناد ملی بمناسبت بزرگداشت شیخ کلینی ثبت شده است،گفت : کتاب اصول کافی شیخ کلینی  نقشی اساسی در انتقال سیره اهل بیت و امامان داشته و این سازمان به منظور ارج نهادن به زحمات ایشان امسال نیز  با برگزاری کارگاه صنعت شناسی، بازدید ها، نمایشگاه ها، تجلیل ها به پاسداشت این روز  رفته است.

دکتر ژاله حساس خواه با تاکید براینکه هویت یک ملت در اسناد ملی آن نهفته است،افزود: اسناد ملی یک کشور  پراز سیاست و اسرار است که خارج از هرگونه قید و بند سیاسی متعلق به همه مردم میباشد.

وی همچنین با اشاره براینکه بسیاری از مردم از وظیفه خطیر خود در مقابل اسنادملی آگاه نیستند،عنوان کرد:از وظایف ذاتی سازمان اسناد و کتابخانه ملی این است که  حافظ هویت ایرانیان است.

دکتر حساس خواه باذکر اینکه این سازمان با ۱۲ مدیریت استانی در استان های آذربایجان غربی،بوشهر،یزد،همدان،فارس و… در صدد این است که به گردآوری اسناد محلی بیفزاید،اذعان کرد: این سازمان برای انجام هرچه بهتر این رسالت عظیم خود به کمک مردم نیازمند است و از دارندگان نسوخ و اسناد قدیمی درخواست داریم که آنرا به این سازمان ارائه دهند.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان نقش رسانه ها را پررنگ دانست و گفت:   رسانه ها میتواند نقش بزرگی در ترغیب مردم و معرفی به این سازمان داشته باشند .

در ادامه این مراسم همچنین از حامیان میراث مکتوب استان گیلان تقدیر و تشکر بعمل آمد و نمایشگاه اسناد تاریخی خاندان رودباری نیز افتتاح شد.

 

عکس / مطهره رمضان زاده

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.