فرهنگ بومی و اسلامی را در ساخت و سازها لحاظ کنید/ خود صیانتی در مسئولان تقویت شود

گیل نامه / نماینده ولی فقیه در گیلان بر توجه به فرهنگ بومی در اجرای طرح هادی در روستاها : فرهنگ بومی و اسلامیت منطقه را در اجرای طرح های بومی لحاظ کنید.

به گزارش گیل نامه /  آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و مدیران شهرستانها به مناسبت چهلمین سالروز صدور حساب ۱۰۰ امام با تبریک ایام شعبانیه اظهار کرد: در سال جدید امیدوارم بنیاد مسکن خدمات گسترده تر و عمیق تری به جامعه هدف ارائه کند.

وی به اجرای طرح هادی در روستاها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: طرح هادی در جانمایی زمین های روستایی بسیار تاثیرگذار است و این امر می تواند اقتصادزا باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اطلاع رسانی نسبت به فعالیت های انجام شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای محرومان حائز اهمیت است، تصریح کرد: بنیاد مسکن در حوادث غیر مترقبه خوش درخشیده است. آیت الله فلاحتی، خواستار احداث بناهای مستحکم توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای محرومان به ویژه در روستاها شد و بیان کرد: یکی از مشکلات ساختمان ها در سیل اخیر کیفی نبودن ساخت و سازها است. وی بر توجه به فرهنگ بومی مناطق در ساخت و سازها تاکید کرد و گفت: رعایت عفاف و حجاب در ساخت و سازها باید مد نظر متولیان امر باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه فکر ایرانی دارای خلاقیت بسیار است، خاطرنشان کرد: استفاده از مهندسان خبره برای ساخت و سازها مهم است.

آیت الله فلاحتی، استفاده از افراد دست پاک، چشم پاک و دارای اراده بر کار و استحکام بناها را موثر ذکر کرد و یادآور شد: خودصیانتی را در خود بیشتر کنید تا پس از یک عمر خدمت احساس آرامش داشته باشید.

وی با بیان اینکه توجه به فرهنگ بومی در اجرای طرح های روستایی باید مد نظر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد، اظهار کرد: فرهنگ بومی و اسلامیت منطقه را در اجرای طرح های بومی لحاظ کنید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان نیز در دیدار مذکور به احداث ۳۰ هزار مسکن مهر توسط این بنیاد در شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت در استان اشاره کرد و گفت: ۹۶ درصد از جامعه هدف در خانه های مذکور ساکن شدند.

 اکبرزاده به اجرای طرح مقاوم سازی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها اشاره کرد و افزود: از سال ۸۴ تاکنون تعداد ۱۵۰ هزار خانه روستایی در گیلان مقاوم سازی شده است و رتبه نخست کشوری را کسب کردیم.

وی با اشاره به اجرای طرح های هادی روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بیان کرد: شاخص طرح هادی گیلان به ۴۷.۸ درصد رسیده است. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از صدور ۱۴۵ سند روستایی با اجرای طرح هادی در استان خبر داد و تصریح کرد: سال ۹۸ تعداد ۲۰ هزار سند روستایی دیگر به مردم واگذار می شود.

بنیاد مسکن گیلان

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.