صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی گیلان ثبت شد

گیل نامه /  با پیگیری‌های و حمایت‌های انجام شده، صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی گیلان به شماره ۲۱۷۸۹ در سازمان ثبت اسناد و املاک به ثبت رسید.

اهمیت و نقش صندوق به عنوان یکی از ارکان زیست بوم کارآفرینی مبتنی بر فناوری و اثرات چندوجهی آن در توسعه اکوسیستم استارت‌اپی می‌تواند دستیابی به توسعه مبتنی بر علم و فناوری استان تسریع و تسهیل نماید.

این صندوق با سرمایه اولیه ۳ میلیارد تومان با سه سهامدار دولتی از جمله پارک علم و فناوری گیلان، دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی (با مجموع سهم ۴۶ درصد) و سرمایه‌گذاری سه شرکت فناور بخش خصوصی به ثبت رسید.

اهم فعالیت‌های صندوق در ارائه خدمات مالی و تسهیلاتی به فناوران، سرمایه‌گذاری خطرپذیر (V.C) و حمایت از خوشه‌های صنعتی، کنسرسیوم‌های صادراتی و خدمات توسعه فناوری خواهد بود.

طبق آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰۰ برنامه سوم توسعه کشور، حمایت ایجاد صندوق‌های پژوهش و فناوری در دستورکار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت و این صندوق‌ها با هدف سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور بوجود آمدند. همچنین در آیین‌نامه اجرایی ماده ۴۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیری و ارتقای نظام مالی کشور نیز ایجاد و توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری مورد تاکید قرار گرفته است.

از موضوعات دیگر فعالیت صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

ü    جذب و یا هدایت منابع مالی دولتی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز و سایر صندوق‌ها در راستای اهداف و وظایف و اختیارات صندوق.

ü    مشارکت و سرمایه‌گذاری در ایجاد، توسعه، راهبری و توانمندسازی شرکت‌های پژوهشی و فناوری و دانش‌بنیان.

ü    همکاری با مؤسسات و نهادهای داخلی و خارجی و عضویت در مجامع تخصصی مرتبط در راستای اهداف صندوق.

ارایه خدمات ارزیابی و امکان‌سنجی طرحهای کسب‌وکار و نظارت، ارزش‌گذاری پروژه‌ها و طرح‌های پژوهشی و فناوری.

کانال پرمخاطب گیل نامه
#گیل_نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.