روز قهرمانان آب و آتش (آتش نشان ها)

کمی هم صحبتی با مردان ایثار گر بی ادعا

سرویس اجتماعی :

اختصاصی _ گیل نامه / مصاحبه اختصاصی گیل نامه با پرسنل ایستگاه آتش نشانی شماره ۱۲ رشت واقع در خیابان شهدا انجام پذیرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی    گیل نامه / فرمانده شیفت آتش نشانی ایستگاه ۱۲ رشت شغل آتش نشانی را جدا از مادیات شغلی  معنوی دانست و گفت:تمامی مراحل کاری ما امداد رسانی است که با توجه به شرایط کاری هم در غم و شادی های مردم شریک هستیم.

یگانه آتش نشانی را یک کار ایثارگرانه خواند و افزود:حادثه پلاسکو حادثه عظیمی بود که نه تنها آتش نشانان بلکه تمامی مردم ایران غمگسار این حادثه هستند  که پلاسکو ایثار، شجاعت و فداکاری آتش نشانان را ثابت کرد.

وی با بیان اینکه حس خوب آتش‌نشان بودن را فقط می‌توان در نظر مردم نسبت به این شغل احساس کرد، بیان داشت:ما از طریق آموزش به مدارس و مهدکودک ها با شهروندان در ارتباط هستیم و به شخصه نمی توانیم درباره اینکه آتش نشانی جز مشاغل سخت است رای بدهیم و برای همین قضاوت را به مردم واگذار می کنیم.

او مهم ترین مشکل آتش نشانان را مسیر و محل حریق بیان کرد و اذعان داشت:ایجاد مسیر مناسب و یک راه خوب به محل حادثه با توجه به بافت فرسوده شهر رشت خواستار این هستیم تا مسیر را برای خودرو های امدادرسان بخصوص آتش نشان ها مهیا کنند و شهروندان از تجمع بیش از اندازه در محل حریق خودداری کنند.

در ادامه معاون آتش نشانی ایستگاه ۱۲ با بیان اینکه  با تبلیغات در فضای مجازی در مورد اطفای حریق مردم آگاه تر نسبت به قبل شده اند، گفت:اخطار های لازم به مردم داده می‌شود و بیشتر حریق در نسل آسیب پذیر جامعه رخ می دهد.

خوش روش با اشاره بر اینکه آتش نشان تمام سعی خود را برای جلوگیری از بروز حادثه می گذارند افزود:عشق و علاقه در کار اتش نشانی آشکار است و بدون علاقه نمی توان وارد این عرصه شد.

عضو اتاق فرماندهی آتش نشانی  کمک کردن به هموطن در موقعیت آتش نشان و غیر آن کار پسندیده ای است عنوان کرد:لحظات کمک کردن مردم برای یک آتش نشان از نگاه مثبت غرور آفرین  و خوشحال کننده است.

نظامی ادامه داد:با توکل به خداوند آتش‌نشانان از جرئتی برخوردارند که توانایی کمک به مردم در بدترین شرایط را دارند.

وی با تاکید بر اینکه انجام کار عملیاتی آتش نشانی را به پشت میزنشینی ترجیح میدهم گفت:آتش نشانان با اینکه می داند ممکن است در محل وقوع حادثه اتفاق ناخوشایندی رخ دهد بازهم دست از فداکاری بر نمیدارند.

دیگر آتش نشانی این ایستگاه با اشاره بر اینکه تمام پرسنل در طول ۲۴ ساعت از روحیه خوبی برخوردار هستند گفت:در بعضی از عملیات ها خودسوزی، خودکشی و آتش سوزی های سنگین رخ می دهد که با روحیه مردم جامعه سازگار نیست و فقط با عشق و علاقه می توان به این کار قوت بخشید.

میلاد محمدی با بیان اینکه هیچ وقت غم و اندوه خارج از محل کار را در این شغل بروز نمیدهیم اضافه کرد:حادثه پلاسکو حادثه کمی نبود به طوری که ۱۶ نفر از عزیزان آتش نشان به شهادت رسیدند و بدون اینکه چشمداشتی داشته باشند بسیار شجاعانه جان خود را فداکردند.

ابوالقاسم مرادی از دیگر آتش نشان  این ایستگاه با ذکر اینکه کسانی که در بیرون از گود آتش‌نشانی هستند نمی توانند تاثیر گذاری موقعیت را درک کنند عنوان کرد:عملیات های آتش نشانی هیچکدام شبیه همین هم نیستند با هم تفاوت دارند مانند عملیات‌های گیر کردن در آسانسور، گیر کردن حلقه در دست و  حبس در  محفظه که هرکدام سختی های خودشان را دارند.

وی در پایان اضافه کرد:شغل آتش نشانی شغلی سنگین اما در عین حال جالب است و افتخار ما آتش نشانان خدمت به همنوعان خویش است.

 

 

📸 مطهره رمضان زاده

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.