تاکید سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی بر تسریع در ساخت اسکله رو رو

گیل نامه/سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی در بازدید از روند ساخت اسکله رو رو مجتمع بندری کاسپین توسط قرارگاه خاتم الانبیاء کشور بر لزوم تسریع در احداث این اسکله تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی    گیل نامه به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی، رضا مسرور در این بازدید  با اشاره به نقش  اسکله رو رو در تسهیل و تسریع فرایندهای تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری کاسپین  ابراز  امیدواری کرد که با توجه به وجود همگرایی میان سازمان و قرارگاه، و توانمندی عملیاتی موجود، این طرح مهم بندری- ترانزیتی دارای اثرگذاری های مثبت در حمل و نقل بین المللی کشورمان تا پایان سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

در جریان این بازدید  بیست و سومین کشتی حامل کانتینر کالا و مواد اولیه کارخانجات تولیدی کشور  از  مسیر کریدور چین، قزاقستان، ایران در بندر کاسپین پهلو گرفت .

براساس توافقنامه منعقد شده میان سازمان منطقه آزاد انزلی و فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء در شهریور ماه امسال  عملیات ساخت اسکله رو رو و پسکرانه مربوطه به آن، در مجتمع بندری کاسپین ظرف دو سال به انجام خواهد رسید. اسکله ای به طول حدود ۹۰ متر، با عرض رمپ ۲۶ متر، که دارای ۷٫۶ هکتار پسکرانه خواهد بود.

کشتی های رو رو برای حمل خودرو و محموله هایی طراحی شده که از قابلیت حمل و نقل با خودرو برخوردار می باشند. کشتی رو رو با دارا بودن پل های متحرک، امکان ورود و خروج وسایل نقلیه موتوری به داخل کشتی را فراهم می سازد؛ امکاناتی که باعث کاهش زمان و هزینه های حمل و نقل در کنار افزایش ضریب ایمنی ترانزیت کالا می شود.

فعالیتهای تخلیه و بارگیری کالا در بندرکاسپین  از تابستان سال ۹۷ در منطقه آزاد انزلی آغاز شد. این بندرگاه در حال حاضر دارای سه پست اسکله است . سال گذشته ۲۰ فروند کشتی در بندرکاسپین تخلیه و بارگیری شد. شمار کشتی های پهلو گرفته در نیم سال نخست ۹۸ نیز ۴۰ فروند کشتی بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.