برانکو بهتر از هر مربی دیگری می‌تواند به پرسپولیس کمک کند !

گیل نامه/ذولفقارنسب : تغییر مربی می تواند به نفع پرسپولیس باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی    گیل نامه /مربی پیشین تیم ملی و پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است تغییر مربی می‌تواند برای این تیم منفعت داشته باشد به شرط اینکه به مسائل مالی این موضوع توجه شده و باشگاه متضرر نشود.

بیژن ذوالفقارنسب  مربی پیشین تیم ملی و پیشکسوت پرسپولیس ، درباره عملکرد تیم فوتبال پرسپولیس تهران در لیگ برتر با سه شکست و سه پیروزی اظهار داشت:

به طور کلی با نتایجی که در ۶ هفته ابتدایی گرفته شده, عملکرد تیم را مثبت ارزیابی نمی‌کنم. در این تیم تغییراتی ایجاد شده اما این تغییرات نتوانسته تاثیرات مثبتی را در تیم به وجود بیاورد. جایگاه هفتم جدول رده بندی لیگ زیبنده پرسپولیس که قهرمان ۳ دوره گذشته شده, نیست.

وی به مشکلات پرسپولیس اشاره کرد و گفت:

برای نتیجه‌گیری ۳ رکن اصلی وجود دارد که اثرگذار هستند. نخست مدیریت باشگاه, دوم مدیریت فنی و سوم بازیکنان که به نظر می‌رسد هر سه گروه هر کدام به نوعی مشکلاتی دارند. جایگاه پرسپولیس در جدول شدیداً مورد اعتراض هواداران است و قطعاً باید یکسری تغییرات در نوع بازی و آرایش تیم انجام شود تا پرسپولیس از بحران بیرون بیاید.

این کارشناس فوتبال درباره انتقاداتی که به گابریل کالدرون می‌شود و اینکه آیا باشگاه پرسپولیس باید در این وضعیت به دنبال تغییر کادر فنی باشد, تصریح کرد:

کادر فنی پرسپولیس تاکنون عملکرد خوبی نداشته و اگر قرار است در این باره تغییراتی صورت بگیرد, باید عاقلانه اقدام شود. عاقلانه این است که باید ابتدا دید نوع قرارداد کالدرون با باشگاه به چه صورت است و در صورت قطع همکاری باشگاه باید چقدر متحمل هزینه شود. اگر قرار است مربی تمام مبلغ قراردادش را بگیرد,  باشگاه در این وضعیت اقتصادی به مشکل می‌خورد. از طرفی هنوز مطالبات برانکو پرداخت نشده و در این صورت پرسپولیس دچار مشکل بیشتری خواهد شد.

ذوالفقارنسب با بیان اینکه «نتایجی که پرسپولیس تهران به دست آورده رضایت‌بخش نیست» افزود:

علاوه بر این، نوع بازی گرفتن از بازیکنان نیز جالب نیست, اما تنها حُسنی که کالدرون دارد این است که شلوغ نکرده و کسی را برای عدم نتیجه‌گیری متهم نمی‌کند و از لحاظ شخصیتی متین است. با این حال کالدرون از لحاظ فنی به نتیجه‌ نرسیده و اگر باشگاه متضرر نمی‌شود, تغییر مربی می‌تواند به نفع تیم باشد.

وی تصریح کرد:اگر تغییر مربی با درایت و هوشمندانه باشد می‌تواند کارساز باشد, به شرط اینکه کسی که به تیم اضافه می‌شود, فردی باشد که تیم را از مشکلات رهایی ببخشد, نه اینکه در ۲۴ ساعت دلال‌ها ۵-۴ نفر را معرفی کنند و یکی از آنها انتخاب شود و در آخر هم وضعیت تیم فرقی نکند. با توجه به این موارد اگر قرار است باشگاه به دنبال تغییر مربی باشد باید با برنامه و هوشمندی زیادی این کار را انجام دهد, نه بر اساس احساس و جلب رضایت عده‌ای دیگر. یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات می‌تواند تغییر کادر فنی باشد و این در همه جای دنیا وجود دارد, هرچند در ناکامی پرسپولیس عوامل دیگری هم دخیل است.

پیشکسوت پرسپولیس درباره شایعاتی که پیرامون بازگشت برانکو ایوانکوویچ شنیده می‌شود, گفت:شنیده می‌شود برانکو کاندیدای جایگزینی کالدرون است اما پیش از هرچیز باید دید تکلیف بدهی‌های گذشته باشگاه به او و پول امسال کالدرون چه می‌شود, بنابراین تصمیم‌گیری در این رابطه در شرایط فعلی خیلی سخت است.اگر برانکو بپذیرد که به پرسپولیس برگردد, بهتر از هر کسی می‌تواند با تیم کنار بیاید اما در صورت بازگشت برانکو باید یک تضمین و تعهد بین او و باشگاه وجود داشته باشد. برانکو در حال حاضر بسیار بهتر از هر مربی دیگری می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

منبع:تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.