بازدید و بررسی معاون امور عمرانی استانداری گیلان از کارخانه بازیافت بلیش

اختصاصی _ گیل نامه / بازدید علی اکبری اوسط مقدم،معاون امور عمرانی استاندار گیلان از کارخانه بازیافت بلیش در رابطه با اعطای مجوز سازمان محیط زیست برای انتقال پسماندهای استان خوزستان به گیلان صورت گرفت.

علی اکبری اوسط مقدم با اشاره به هجمه رسانه‌ها و افکار عمومی در رابطه با انتقال پسماند به گیلان،گفت:با توجه به دستور و حساسیت استاندار گیلان درباره بازدید ازاین کارخانه، کلیه مدیران مربوطه،اصحاب رسانه،سمن ها و فعالان محیط زیست برای بررسی وضعیت در این کارخانه حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه باید بررسی های لازم توسط اساتید مرتبط با این حوزه انجام گیرد،افزود: رسیدگی به این موضوع باید بطور ویژه صورت گیرد و تمامی بخش ها باید مورد بررسی قرار گیرد.

معاونت امور عمرانی استانداری گیلان با ذکر اینکه نظر درست و نهایی در این رابطه باید برعهده متخصصان در این حوزه باشد،عنوان کرد:در صورتیکه این کارخانه آسیبی به محیط زیست وارد کند بطور جدی با آن برخورد خواهیم کرد ولی چنانچه در رونق اقتصادی و اشتغال زایی مفید و موثر باشد مورد حمایت قرار میگیرد.

در ادامه علیرضا حقگو،مدیرعامل شرکت بلیش با بیان اینکه مواد بازیافتی در این کارخانه براساس دانش فنی،نقطه جوش و کاتالیست استخراج میشود،اضافه کرد:در این کارخانه ما بجای دفن مواد آنرا استفاده و تحویل صنعت میدهیم.

وی ادامه داد: این صنعت در کشورمان بالغ بر ۳۰سال است که آغاز شده و ۹۵درصد این مواد بازیافتی به حلال تبدیل می‌شوند و ۵درصد باقی مانده آن با مواد افزودنی لازم تحت حرارت ۲۵الی۷۵درجه سانتیگراد قرار میگیرد و ماده اولیه پلاستیک های فشرده از آن استخراج میشود.

عکس/ مطهره رمضانزاده

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.