افزایش ۳ برابری ورودی و خروجی آب سد سفیدرود

گیلنامه/مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به آغاز زودتر رهاسازی آب در استان گیلان گفت: امسال ورودی آب سفیدرود ۴۳۴ مترمکعب و خروجی آن ۴۵۷ مترمکعب بر ثانیه بوده است که نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری را شاهد بوده‌ایم.

به گزارش گیل نامه به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، وحید خرمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال شاهد فصل مزارعی مناسب در استان گیلان هستیم اظهار کرد: به دلیل بارش‌های بسیار خوبی که امسال در استان گیلان و در حوزه آب ریز سد سفیدرود شاهد بودیم رهاسازی آب در کانال‌های کشاورزی تا اواخر خرداد و بدون نوبت‌دهی ادامه دارد.

وی با اشاره به آغاز زودتر رهاسازی آب در استان گیلان گفت: با تلاش مسؤولین رهاسازی آب در استان، دو ماه زودتر آغازشده تا کشاورزان بی‌دغدغه به شغل خود بپردازند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان از افزایش آب ذخیره‌شده در سد سفیدرود نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: تاکنون یک‌میلیارد و ۸۶ میلیون مترمکعب در این سد ذخیره و‌  ۷۰۰ میلیون مکعب رهاسازی شده است.

خرمی با اذعان به اینکه آب بیش از نیمی از زمین‌های کشاورزی استان گیلان توسط سد سفیدرود تأمین می‌شود تصریح کرد: امسال ورودی آب سفیدرود ۴۳۴ مترمکعب و خروجی آن ۴۵۷ مترمکعب بر ثانیه بوده است که نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری را شاهد بوده‌ایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.