ازبرنامه های اصلی سازمان صنعت ومعدن و تجارت افتتاح نمایشگاه تولیدات داخلی است|دولت باید حوزه صنعت را بیشتر موردحمایت هدایت و نظارت قرار دهد

سرویس اقتصادی :

اختصاصی _ گیل نامه / همایش استانی روز صنعت،معدن و تجارت با حضور مقامات کشوری و استانی و دکتر عباس تابش معاون وزیر صمت ،در محل سالن همایش بانک کشاورزی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / دکتر عباس تابش بابیان اینکه ظرفیت های خوبی در گیلان وجود دارد گفت:برای توسعه ظرفیت های گیلان مسئولین باید با ارتقا عملکرد خود از این ظرفیت ها به نحو احسن بهره بگیرند.

معاون وزیر صنعت معدن تجارت مقابله باقاچاق چای، شناسنامه کردن وشناسایی چای داخلی و خارجی را در اولویت و کارها خواند و افزود:در بسته بندی چای باید از روش های تکنولوژی جدید بهره گرفت.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان همچنین از افتتاح واحد با تولید صددرصد داخلی خبر داد وعنوان کرد :ازبرنامه های اصلی سازمان صنعت ومعدن و تجارت افتتاح نمایشگاه تولیدات داخلی است.

وی همچنین از ضرورت  ارتقا سهم ۲۶ درصدی صنعت به ۴۰ درصد اشاره کرد و اظهار داشت:باید برای سرمایه گذاری هایی که در اختیار تولید هستند زمینه ای مناسب فراهم شود.

دکتر عباس تابش با اظهار براینکه شرایط تبدیل تحریم به فرصت وجود دارد، خاطر نشان کرد:اعتقاد ما براین است که فکر واستعداد مردم می تواند تحریم دشمنان خنثی کند وثبات چند روز اخیر دربازاروافزایش تولید خودرو در کشور ای موضوع را صدق می کند.

دیگر سخنران این مراسم فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت بود وی ضمن تبریک هفته صنعت و معدن این روز را متعلق به تلاشگران خستگی ناپذیر عرصه تولید و کارافرینی دانست و گفت:در هیچ بخشی توفیق حاصل نمیشود مگر اینکه با همدلی،همگرایی و هدفگذاری همراه باشد و با نیت پاک انجام شود.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت با ذکر اینکه در گیلان ظرفیت بسیار خوب و ارزشمندی وجود دارد،افزود: امروز تجارت نقش اول را در همه معادلات دارد.

وی همچنین صنعت را در گیلان نوپا دانست و اظهار داشت: دولت باید حوزه صنعت را بیشتر موردحمایت هدایت و نظارت قرار دهد.

او عضویت در سی آی اس (CIS)را در اولویت کارهای خود خواند و اضافه کرد:گیلان ۲۹۵۰ واحد صنعتی فعال را داراست که بیش از چهار درصد صنایع کشور است که ۸۲ هزار نفر بصورت مستقیم اشتغال دارند.

فرهاد دلق پوش با ذکر اینکه گیلان در حوزه صنعت غذایی و دارویی و فولاد پیشرفت های چشمگیری را حائض شده است،عنوان کرد:درحوزه معدن ظرفیت بسیاری وجود دارد که از آنان خوب استفاده نشده است.

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به ارایه اماری پرداخت وگفت ارزش افزوده گیلان در بخش صنعت ۴هزار ۷۰۰ میلیارد تومان از سهم اشتغال استان به بخش صنعت ارتباط پیدا میکند.

ارش فرزام صفت همچنین از وجود تولید ناخالص داخلی در استان خبر داد وبیشترین نرخ بهره دهی در گیلان مربوط به بخش صنعت دانست .

وی همچنین گیلان از قطب های تولید کننده در صنایع قطعه سازی خودرو،سلولوزی فولاد دارویی اذعان کرد:بیش از هزار مورد مشکل صنعتگران رفع شد وتلاش ما بر این بود تا در حد اختیارات خود به این موانع رسیدگی کنیم.

او یکی از برنامه های مهم استانداری را بازدید از تمام شهرک های صنعتی استان خواند و خاطرنشان کرد:در سال گذشته حدود هزارو۶۰ میلییارد تومان. بودجه بین واحدهای تولیدی گیلان توزیع شد.

در ادامه جبار کوچکی نژاد نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت:در جنگ اقتصادی تمام بخش های کشور بویژه بخش صنعتی تحت فشار است و همه باید با کمک هم تلاش کنیم تا از مشکلات این بخش کاسته شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سعی ما براین است که ساختار بودجه به سرعت تغییر کند و سمت حمایت از تولید کننده حرکت کند،عنوان کرد:مهمترین انتظاری که از دولت میرود رفع موانع صنعتگران و تولیدکنندگان است، و تاخیر بانک ها در پرداخت وام نیز از عوامل بروز مشکل محسوب میشود.

در پایان این مراسم نیز از برگزیدگان حوزه صنعت،معدن و تجارت نیز با اهدای لوح تقدیر و تشکر بعمل آمد.

 

 

 

عکس / مطهره رمضان زاده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.